Burton
november 2011

09-11-2011

Het aansluiten van de kabelboom is boven verwachting goed verlopen. Zoals al eerder gemeld, heb ik van elk onderdeel een apart elektrisch schema gemaakt. In totaal 10 schema's. Hierdoor kon ik gemakkelijk onderdeel voor onderdeel afhandelen en testen. Alles is nu aangesloten (voor zover in deze fase mogelijk) en er zijn nog geen zekeringen uitgeklapt. Ik heb in het hoofdmenu een apart hoofdstukje gemaakt waar ik alle schema's als PDF-bestand heb neergezet. Bij het maken van de kabelboom had ik elk draadje gecodeerd en deze codes op het schema geschreven. Het was in de auto alleen een kwestie van de juiste draadjes op de juiste plaats op de componenten aansluiten.
Vervolgens heb ik het stuur in de auto gemonteerd. Hiervoor heb ik eerst het midden van het stuurhuis opgezocht. Hierna met een middelpuntszoeker een loodlijn op de stuurnaaf gezet en deze overgenomen op de adapter. Even de gaten doorboren en klaar. Ook de remmen zijn afgevuld en ontlucht. Klaar om te rijden.
Afgelopen zaterdag heb ik dan ook een eerste proefrit gemaakt met Burton 1030. Ik had er even een reservewiel in gelegd dat als zitting fungeerde. Hoewel de zithouding niet ideaal was, was het een fantastische ervaring. Na een paar rondjes door de wijk heb ik hem weer met een voldaan gevoel in de garage geparkeerd.
Ondertussen heb ik de "oude" achterbank van de zolder gehaald want dat wordt een van de eerst volgende projecten. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik deze ga monteren maar ook dat zal wel weer lukken.

 

 

13-11-2011

Deze week heb ik een schakelaar op de carburateur gemonteerd, zodat ik in de auto kan zien of de choke er op staat. Bij een standaard 2CV kabel zit een schakelaar ingebouwd maar bij de Burton-kabel is dat helaas niet het geval. Ik heb hiervoor een waterdichte (IP67) micro  switch gekocht bij Conrad. Als de chokeknop ingedrukt is (choke eraf) wordt de schakelaar ingedrukt en het contact verbroken. Verder heb ik de kabelboom in de motorruimte met "linnen" tape ingetapet zodat de kabels beter beschermd zijn
Daarnaast heb ik de verchroomde doppen in de velgen gelijmd en de velgen op de auto gemonteerd. Volgens de beschrijving zou ik een stukje van de fusee af moeten slijpen maar dat was bij mij absoluut niet het geval. Alles loopt ruimschoots vrij. Ook het RVS gaas in het frontje heb ik op maat geknipt en er in gelijmd. Na een nachtje drogen heb ik het frontje op de auto gemonteerd. Er moest hier en daar een beetje geschuurd worden alvorens de gaten te boren. Na een paar keer passen en meten was dit vrij rap gebeurd. Je krijgt door een beetje "plastic" op de auto te monteren gelijk een heel ander beeld van de Burton.

  

27-11-2011

De laatste tijd heeft vooral in het teken gestaan van het interieur. Ik heb het schot, welk achter de bank staat, aan beide zijden voorzien van tapijt en dit met sikaflex in de Burton gelijmd. Hierdoor krijg je een echte kofferruimte en kan de bagage niet door de hele auto vliegen bij onverwachte gebeurtenissen. Je moet tenslotte ook een beetje aan de veiligheid denken. Daarbij creŽer je tevens een afsluitbare ruimte in de Burton waar je evt. spullen kunt neerleggen als de auto onbeheerd wordt achter gelaten.
Bij alle Burtons, die ik tot nu toe heb gezien, raakt de versnellingspook de bank. Dit heeft mij dusdanig gestoord dat ik heb besloten om de bank een beetje aan te passen. Ik heb de poot in het midden verwijderd en hiervoor twee pootjes terug geplaatst. Hierdoor ontstaat een kleine ruimte (ca. 65 mm) die de versnellingspook voldoende ruimte geeft. Ook heb ik een ander bevestigingssysteem gemaakt. Aan de achterzijde heb ik een koker op het chassis gemonteerd waar de achterpootjes van de bank op staan. D.m.v. 2 conische pennen, die in een gat vallen, word hier de bank op zijn plaats gehouden. Aan de voorzijde zet ik de bank met 3 M6 boutjes vast op een aluminium strip van 10 mm dik, die ook weer op het chassis is gemonteerd. Hierdoor zit de bank goed vast en "rammelt" niet. Hiervoor zijn de voorpootjes afgezaagd en aan de onderzijde voorzien van een plaatje met een gat. Vervolgens heb ik de bank naar een kennis gebracht die hem voor mij gaat stofferen. De kleur is uitgezocht, maar dat hou ik nog even geheim.
De bodem van de Burton heb ik voorzien van ondertapijt. Hierdoor kon ik het hoogteverschil redelijk goed egaliseren en het dempt het "holle" geluid enorm. Vervolgens is een begin gemaakt met het aanbrengen van het tapijt op de bodem.