Burton
juni 2011

20-06-2011

Na een korte radiostilte weer terug. Het probleem was de computer. Deze heeft het begeven en is inmiddels vervangen door een nieuwe. De Burton heeft echter niet stil gestaan. Eerst heb ik de pedalenset samen met de hoofdremcilinder schoongemaakt en weer opnieuw in de lak gezet. Vervolgens eerst de doorvoerrubber van de stuurkolom in de body gelijmd. Vervolgens de pedalenbeugel met de koppelingsdoorvoer gemonteerd gevolgd door de kacheldoorvoer, de accubak. Daarna de ventilatormotor afgetekend, geboord en gemonteerd, net zoals de ruitensproeier tank.
Toen was de montage van de achterklep aan de beurt. Eerst de rand waar de rubber op ligt op de juiste hoogte en dikte gemaakt om vervolgens de rubber hierop te plaatsen. Daarna de scharnieren afgetekend op de achterklep en deze gemonteerd. Daarna was het slot aan de beurt. Na eerst een aantal gaten te hebben geboord heb ik het gat uitgevijld. Na nog wat gepruts kon ik het slot vast zetten. Ook de slotvanger en de achterklepsteun zijn aangebracht. Het begint al aardig op een Burton te lijken.
De volgende opgave waren de achterspatborden. Eerst een rol tape op de body geplakt en vervolgens, met behulp van de buurman, de spatborden afgetekend op de tape. Na de gaten (6,5 mm) in de rand van de spatborden te hebben geboord, hebben we de spatborden aan de body bevestigd. Nog even zonder kraalrand. Ik heb er wel nog een paar extra bouten bij gezet want met 8 bouten kreeg ik de spatborden niet op hun plaats. Een dag later heb ik de spatborden weer verwijderd, de kraalrand aangebracht en ze weer gemonteerd (na eerst de tape te hebben verwijderd).
Toen ben ik begonnen met de achterlichten. Ik wil de montageplaatjes van de achterlichten van aluminium te maken. De glaasjes zijn los verkrijgbaar bij BCC. Fittinkjes bij de betere automaterialen zaak. Het is even werk, maar dan heb je ook wat. Vanavond de achterlichten gemonteerd.