Burton
januari 2012

22-01-2012

Het nieuwe jaar is weer begonnen en de bouw van de Burton nadert zijn eind. Na een fantastische wintersport vakantie heb ik de draad weer opgepakt. Zo heb ik eerst een beugel voor de koplampen gemaakt. Omdat ik niet de "Burton" lampen gebruik, maar RVS lampen uit de UK. kon ik ook niet de originele beugel gebruiken. Daarbij komt ook nog dat ik de beugel zodanig wilde maken dat ik het voorfront kan verwijderen zonder de luchtfilter te demonteren. Ook heb ik nog een extra stang gemaakt, kort vr de body, om meer stevigheid in het frontje te krijgen als dit gedemonteerd moet worden. Nadat de koplampenbeugel klaar was heb ik de koplampen gemonteerd. De kabel van de koplampen loopt door de beugel naar binnen, waardoor ik geen extra gaten in de polyester hoef te boren. Ook de knipperlichten op de voorspatborden hebben hun plekje gevonden. Alles is aangesloten middels stekkers in de motorruimte. Bij het maken van de kabelboom had ik de bekabeling voor de koplampen en de knipperlichten al op de juiste plaats liggen. En raad eens...... alles werkte. Ook de motorkapstang en de bobine hebben hun definitieve plekje gevonden. Hiervoor had ik al voorzieningen op de koplampenbeugel gemaakt. Nu de bobine definitief is aangesloten kon ik het niet laten om de Burton nog even te starten. Hij sloeg meteen aan.
Vervolgens de spiegels gemonteerd. Ook deze had ik in de UK besteld. Toen ook dit klaar was heb ik de ruitensproeiers gemonteerd. Hoewel in de handleiding van Burton staat dat je n sproeier op de body moet monteren, heb ik er toch voor gekozen om twee sproeiers op de motorkap te monteren.