Burton
december 2011

07-12-2011

Het is alweer december. De bouw van de Burton vordert beetje bij beetje. De cockpit is inmiddels helemaal bekleed met vloerbedekking. In het midden, tpv de schakelpook, heb ik een dubbelwandig schotje geplaatst. Dit camoufleert de schakelpook, werkt de kabels weg en bied tevens steun aan mijn voet. Het schot is ook bekleed met vloerbekleding en kan makkelijk verwijderd worden voor evt reparaties. De zijkanten zijn helemaal voorin  bekleed met vloerbekleding. T.p.v. de zijwandpaneeltjes heb ik dunne latjes op de body gelijmd waartegen straks de paneeltjes worden bevestigd. Hiertussen lijm ik nog ondertapijt om de holle klank te absorberen.
In het voorfront heb ik 2 gaten (80 mm) geboord waar de rubberen kacheldoorvoer rubbers aan worden bevestigd. Ook zijn de voorspatborden afgetekend op het voorfront. deze worden, als alles goed gaat, het komend weekend bevestigd.

14-12-2011

Alles is goed gegaan. Eerst heb ik de gaten in de spatborden afgetekend en geboord. Vervolgens de rubberen kraalrand er met 10 sec. lijm op gelijmd. Zaterdag j.l. heeft mijn broer geholpen met het monteren van de spatborden. Vooral het linkse spatbord kostte wat tijd omdat er erg weinig ruimte aan de binnenzijde was om de moertjes op de boutjes te draaien. Het kan ook zijn dat de handen te groot waren, maar het bleef een lastig karwei. De rechter zijde ging een stuk gemakkelijker. Ook de stangetjes om de spatborden naar buiten te houden heb ik gemonteerd. Verder deze week nog wat kleine dingetjes gedaan. Vanavond heb ik de motorkap gemonteerd. De 1030 wordt steeds mooier. Hopelijk lukt het me om deze week nog de gril en de sluiting te monteren.

22-12-2011

Het laatste verslagje van dit jaar. Er is de afgelopen dagen weer veel gebeurt. Naast de voorbereidingen voor de aanstaande wintersport heb ik toch nog wat tijd gevonden om aan de Burton te werken. Zo vond ik dat de motorkap niet netjes de ronding van de body volgde. Hierdoor stonden de zijkanten van de motorkap ook iets naar buiten. Dit heb ik opgelost door een verstelbare steun onder de motorkap te monteren. Bij het sluiten van de kap wordt deze in het midden iets omhoog gedrukt. Hierdoor krijgt hij dezelfde ronding van de body en tevens komen de zijkanten netjes naar binnen waardoor ook deze mooi aansluiten aan de body. Vervolgens heb ik de ruit gedemonteerd. Hierdoor kon ik de naad tussen het dashboard en de body mooi afkitten. Tevens was dit het ideale moment om de toneau cover te monteren. Dit lijkt een lastige klus maar valt eigenlijk reuze mee. De handleiding van BCC is een prima hulp hierbij. Na het terug plaatsen van de voorruit ook gelijk de ruitenwissers gemonteerd.
Het afgelopen weekend kreeg ik ook nog een telefoontje dat de bank en de paneeltjes klaar waren. Hier had ik nog niet op gerekend dus dat was weer een meevaller. Gelijk alles opgehaald en dezelfde avond nog de paneeltjes gemonteerd. Deze heb ik met sikaflex op de eerder aangebrachte latjes gelijmd. In de tussentijd de grill gemonteerd. Uiteindelijk de bank erin gezet. Het is een mooi geheel geworden, al zeg ik het zelf. Ook de inham die ik tpv de versnellingspook heb gemaakt is goed gelukt. Ik was nog even bang dat je met je been het stangetje van de middenpootjes zou voelen maar daar heb je absoluut geen last van.
Volgend jaar gaan we weer verder.